Milyen feladatokat csinál egy Google Ads ügynökség a fiókokban?

Bartos Dávid

2020-07-14 Google Ads

Milyen feladatokat csinál egy Google Ads ügynökség a fiókokban?

Nagyon sokat profitálhatsz abból, ha a feladataidhoz készítesz egy listát, ami alapján ellenőrzöd a munkád. Ez annak ellenére is igaz, hogy a legtöbb PPC folyamat már automatizált. Azonban időnként érdemes az automatikus beállításokat is felülvizsgálni és kiértékelni legyen az ajánlatkorrekció vagy hirdetés szöveg (dinamikus hirdetések esetében), hogy megbizonyosodj róla, hogy sikerül elérned a kívánt eredményt. Alább összegyűjtöttem néhány pontot, amit nyugodtan felvehetsz a saját listádra is és amit a legtöbb Google Ads ügynökség hasonlóan csinál.

 

 

Heti feladatok egy Google Ads ügynökség számára

Teljesítmény

Nézd át a fiókod teljesítményét! Ez alapán fogod látni, hogy sikerül-e elérned a kitűzött céljaid vagy alulteljesít a fiók. Ha szükséges finomhangolj a beállításokon!
A két talán legfontosabb metrika a költés és a konverziók. Túlköltés esetén faragj le a kulcsszavak kattintási költségéből, vagy csökkentsd a napi budget-t, ha pedig egy kampány sok konverziót hoz, arra nyugodtan csoportosíts át pénzt a rosszul teljesítőkről.

Display hálózat áttekintése

Ha találsz olyan weboldalakat a megjelenések között, amik nagyon sok pénzt költöttek, de nem konvertáltak, azokat zárd ki, aminél pedig pozitív teljesítményt látsz, vedd fel őket az elhelyezések listájára, így külön tudsz ajánlat módosítást végezni rajtuk.
Ami nagyon fontos továbbá, hogy bizonyos kategóriájú oldalakat mindenképpen zárj ki, amik abszolút nem relevánsak a hirdetéseddel kapcsolatban. Ilyenek lehetnek például a szexuális tartalmú oldalak.

Ajánlatkorrekciók

Manuális ajánlattételi stratégia esetén, változtass a CPC-n az olyan kulcsszavaknál, amik a napi költésed legnagyobb részéért felelnek, konvertálnak ugyan de gyengébb pozíciót érnek el vagy épp ellenkezőleg kiemelkedő eredményt érnek el konverziók terén.
Automatizált beállítás esetén állítsd le azokat a kulcsszavakat, amik sokat költenek de nem hoznak konverziót.

Budget ellenőrzése

Nézz egy nagyobb idő távot - legalább 1 hét - hogy lásd a fiókod tartja-e a napi beállított budget limitet. Allokáld konverziók, ROAS vagy konverziós költség alapján a jobban teljesítő kampányokra.

Kapcsold le az alulteljesítő kulcsszavakat

Állítsd le azokat a kulcsszavakat, amelyek alacsony átkattintási aránnyal rendelkeznek és drágák, mert ez a minőségi mutatókra is negatív hatással van.

 

 

Két hetes feladatok

Negatív kulcsszavak

A keresési kifejezések alapján az irreleváns szavakat vedd fel negatív kulcsszóként. Ezzel növelheted a CTR-t, azáltal, hogy kiszűröd azt a forgalmat, ami felesleges kattintást hozna magával, mert végül úgysem konvertál.

Kulcsszó bővítés

Több helyről is gyűjthetsz kulcsszó ötleteket. Ilyen a Google kulcsszó tervező, a keresési kifejezések listája vagy a konkurencia. Akár új hirdetéssorozatot is készíthetsz az újra és újra felbukkanó kulcsszavaknak, amik még konverziót is hoznak.

Hirdetés áttekintés

Ha valamelyik nem vált be, állítsd le és készíts helyette újat. Legalább 2 de lehet 3 hirdetés is egy csoportban, hogy tudd tesztelni mi az, amit megéri tovább futtatni.
Mindig győződj meg róla, hogy elég adatod van az elemzéshez. Ha 2 hét alatt nem jön össze, akkor nézd havonta. Ne felejtsd el, hogy, ha a hirdetéscsoport a jobban teljesítő hirdetésekre van optimalizálva, akkor szinte mindig azokat fogja megjeleníteni, de ettől még időnként nézd át őket és, ami nem megy annyira, azt cseréld le egy új hirdetésre.

Megjelenési arányok áttekintése

Ha alacsony a megjelenések aránya, viszont bőven van még budget, akkor nyugodtan emelj a beállított költségkereten, vagy finomhangolj a kulcsszavakon.

 

 

Havi feladatok

Nézd át a kampány beállításokat

Ezt havonta legalább egyszer tedd meg, mivel ez idő alatt sokat módosítasz a fiókodon, ezért könnyű akár véletlenül is rossz beállításokat választani.
Néhány dolog, amit átnézhetsz ilyenkor: területi célzás, nyelvek, hálózatok, eszközök, lejárati dátum, közönségek.

Landing oldalak áttekintése

Nézd meg a végső URL-ek között, hogy melyek azok, amelyek rosszul teljesítenek és cseréld ki őket valamire, ami jól fut. Fontos azonban, hogy az érkezési oldalnak, mindig relevánsnak kell maradnia a kulcsszóhoz és a hirdetésszöveghez! Ennek fényében próbálj meg tesztelni több félét.

 

 

Két havi feladatok

Földrajzi célzás

Vizsgáld meg, mely területek célzása marad el a várt eredménytől és melyek azok, amik túlszárnyalják azt. A gyenge eredményt produkálókat vagy zárd ki, vagy alkalmazz rájuk negatív ajánlatkorrekciót, mialatt a kiemelkedőkre pozítvat állítasz. Az ajánlatkorrekciók ne nagyon haladják meg a 30 maximum 40%-ot. Ha úgy látod, hogy ennél nagyobbra lenne szükség, akkor ott valami baj van. Érdemes azt a lokációt egyből kizárni.

Napszakra bontás

Napszakok alapján állíts ajánlatkorrekciót a konverziók és egyéb fontos metrikák függvényében.

Átfogó teljesítmény áttekintés

Vizsgáld meg a fiókod teljesítményét az elmúlt 2 évre vetítve, így tudsz majd szezonális és hosszú távú stratégiát is készíteni, mivel elég adat áll majd rendelkezésedre.

 

 

Összefoglalás

Ezen néhány tipp segítségével már látod, milyen fontos is lehet a teljesítményed szempontjából, hogy időnként átnézd a fiókod.
Persze a fent említett pontoktól eltérőek alapján is átnézheted az egyes fiókokat, azonban ez a cikk egy segédletként szolgál, mi az, amiről sose feledkezz meg!


Ajánlott posztok


Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem te leszel az első?
Hozzászólás
»