Interjú - Bubbaland a 2021-es Év Webshopja díj győztesével

Kezdő kép
  • Bartos Dávid 2021. October 28.

Az Év Webshopja verseny 2021 évi győztese a Bubbaland webáruház, akik a legszebb webshopnak járó különdíjat is bezsebelték. Innen is gratulálunk nekik, nagyon büszkék vagyunk arra, amit elértetek és hogy ebben a sikerben, ha csak egy picit is ugyan, de mi az Adlab is szerepet vállalhattunk!

 

A Bubbaland egy baba kiegészítőket forgalmazó webáruház, de nem is akármilyen! Judit és Laci, a Bubbaland megálmodói minden nap azon munkálkodnak, hogy prémium minőségű termékeikkel és naprakész információkkal szebbé és könnyebbé tegyék a kisbabák és az édesanyák napjait. Nem borítanak eléd számtalan választékot, hanem azon dolgoznak, hogy segítsenek kiválasztani a lehető legjobb terméket az édesanyák és kisbabájuk számára.

 

Mindezt úgy teszik, hogy úgy szólnak a vásárlóikhoz, mint nőkhöz és édesanyákhoz, rendszeresen blogolnak, hogy megoszthassák tudásukat és tapasztalataikat a leendő szülőkkel. Tudják mi az, amire szüksége lehet egy édesanyának, vagy egy kisbabának, hiszen Ő maguk is végigjárták ezt az utat gyermekük születésekor. Szívvel-lélekkel csinálják, és ez minden apró részletben látszik!

 

Ebben a cikkben arról faggattam őket, hogy hogyan is indultak, mivel telt az elmúlt két évük az indulás óta, milyen nehézségeik voltak? Ezen kívül pedig feldobtuk a labdát pár Facebook csoportban, hogy az olvasó mire kíváncsi, így az ezekre a kérdésekre adott válaszokat is olvashatjátok lejjebb.

 Bubbaland site

 

Miért döntöttetek úgy, hogy webáruházat indítotok?

Több mint 10 évet dolgoztam multinacionális környezetben, többnyire logisztikai pozíciókban. A Multis élet pedig - már aki ismeri - tudja hogy eléggé mókuskerék…

 

Más városban dolgoztam,mint ahol élünk és a bejárással együtt napi 10-12 órát elvett a munka. Ezt a kislányom érkezésével láttuk, hogy nem tudjuk a továbbiakban vállalni. Mindig is szerettem online vásárolni és láttam, hogy ez most nagyon megy. Így úgy döntöttünk, hogy belevágunk az online értékesítésbe.

 

Hogyan választottátok ki a termékeket? Hogyan találtatok forrásokat a beszerzésekhez?

Az interneten és az Instagram-on kutattam olyan gyártók után, akik a legmagasabb minőségű termékeket kínálják a piacon. A logisztikai tudásomból és az angol nyelvtudásnak köszönhetően viszonylag könnyen ment a kapcsolatfelvétel és a szerződéskötés.

 

Mi volt a tervetek az indulásnál?

Semmiképpen sem a gyors meggazdagodás. Már az indulásnál három éves célt határoztunk meg, tehát hogy a 3. év végére kell nyereségessé fordulni a vállalkozásnak. Aki azt hiszi, hogy 6 hónap -1 év alatt egy webshop el fog majd tartani a családot, az nagyot téved. Most 2,5 évnél tartunk és úgy gondolom, hogy jó irányban haladunk. Azonban el kell mondanom azt is hogy jelenleg még minden bevételt visszaforgatunk a vállalkozásba.

 

Mi a helyzet a marketinggel?

Bevallom őszintén, hogy semmi tudásunk nem volt ezzel kapcsolatban. Viccesen hangzik, de amikor elindítottuk a webshop-ot azt hittük, hogy megnyomjuk a zöld gombot és jönnek a vevők… Ennél nagyobbat nem is tévedhettünk volna. Azonban nem estünk kétségbe, hanem tanulni kezdtünk őrült tempóban. Elolvastunk mindent ami a témában fellelhető, vettünk könyveket, hallgattunk tananyagokat, részt vettünk fizetős képzéseken, előadásokon, és gyorsan eljutottunk oda is, hogy bizony külső segítség is kell, mert nem tudsz mindent te magad intézni.

 

Jelenleg a marketingünk a SEO-PPC-Social-Email lábakon nyugszik, ezeket együtt kezeljük. Ez azt jelenti, hogy amikor kampányokat alkotunk, akkor összehangoljuk az egyes csatornák működését a siker érdekében. Egyedül a PPC van jelenleg kiadva külsős partnernek, a többit mi visszük. A SEO-t olyan szinten kitanultuk, hogy a bevételeink ~40%-a ebből jön és már tanácsadást is vállalunk más cégek részére.

 

A logisztikát hogyan oldjátok meg?

Saját raktárunk van, a termékeink döntő többsége azonnal elérhető. A beszerzést, a rendelésfogadást, a  csomagolást és a csomagfeladást eddig mi magunk oldottuk meg. Itt a növekvő csomagszám miatt várhatóan külső munkaerő felvételében bővülni is fogunk.

 

Mi alapján választottatok webshop motort?

Egyértelmű volt hogy bérelt webáruház lesz. Tájékozódtunk a témában és sok rémtörténet kering az egyedi fejlesztésű webshop-okkal kapcsolatban, ahol a cég megszűnik, vagy a fejlesztő eltűnik… A Shoprentert a könnyű kezelhetőség és a jó ügyfélszolgálat miatt választottuk és az is mellette szólt, hogy bőséges ingyenes tananyag érhető el marketing témában, amely egy indulás állapotában lévő webshopnál nagy segítség.

 

Mi alapján választottatok partnereket?

Elsősorban ajánlások és interneten történt utánajárást követően, de természetesen személyesen is találkoztunk az ügynökségek, cégek vezetőivel és a szimpátia is sokat segített. Volt olyan csapat, akivel 5 perc után tudtam, hogy együtt akarok dolgozni.

 

Mit tanultatok ebben a közel 2 évben?

Legfőképp azt, hogy kellő kitartással és alázattal minden elérhető. Az online marketing és a webáruház üzemeltetés egy olyan szakma ahol folyamatosan képezni kell magad, hogy haladj a trendekkel és fejlődni tudj.

 

Óriási a marketing zaj jelenleg, mindenhol ömlik az információ minden csatornán. Egyedinek kell lenni, ki kell tűnni a tömegből, különben a kutya se figyel rád.

 

Először adj, hogy kaphass. Úgy gondolom akkor változott jó irányba a vállalkozásunk, amikor rájöttünk, hogy nem csak a bevétel fontos, hanem hogy kimagasló értéket adjunk a vevőinknek.

 

Bubbaland, Judit és Laci

 

Mi a következő célotok?

Egyértelműen a további növekedés. A webshop stabil lábakon áll, a felépítése - ahogy a díj is mutatja - úgy gondolom, hogy tükrözi azt amit ma egy bérelt webáruház motorral el lehet érni. 
A következő év célja a további látogató szám növelés és a konverzió optimalizálás lesz.

 

A következő kérdések más vállalkozásoktól, webshoppal kapcsolatos Facebook csoportokból érkeztek...


Mi a célpiacotok, mekkora az árrésetek? Mennyire komoly a konkurencia? Van-e árverseny? Mekkora az átlag kosárértek?

A célpiacnak a 25-40-es szülői korosztályt , illetve a 45 év feletti nagyszülő korosztályt céloztuk meg. Elsősorban nőket, de érdekes hogy egyre több férfi is vásárol. A születés pillanatától iskolás korig tartó időszakra vásárolnak nálunk különböző termékeket, így a magyar statiszikai adatok alapján kb. 300 - 400ezer család az akit a bővebb célpiacunknak tekinthetünk.

 

Az árrésünk tekintetében olyan beszállítóval nem foglalkozunk ahol nem tudunk min. 30-40% -os árrést elérni. Ez lehet egyesek számára megdöbbentő lesz, de ez alatt egyszerűen nem jön ki a matek, ha mindent hivatalosan csinálsz. Ha csak egy költségtételt mondjak, 10% elmegy arra, hogy a termék eljusson a külföldi gyártótól a raktárunkig.

 

A konkurencia hatalmas, heti szinten találkozunk újabb és újabb versenytársakkal, de ezzel úgy hiszem nem vagyunk egyedül. A Covid keltette helyzetben hirtelen rengeteg webshop indult el, mert látta mindenki hogy mit jelent egy fizikai boltnak a bezárás. Emellett véljük, hogy a belépési küszöb egy online áruház indításánál nagyon alacsony. Néhány tízezer forintból ma el lehet indítani Mo-n egy webshop-ot. 

 

Hány szakember közös munkájával értétek el ezt a sikert? Milyen gyakran újítjátok meg a webáruházat és hogyan monitorozzátok a vásárlóitokat? Hány csatornán kommunikáltok és miben látjátok az egyes csatornák közötti különbségeket?

A szó szoros értelmében mindent magunk csináltunk. Hat hónapon keresztül volt egy külsős marketing tanácsadónk-kivitelezőnk, akivel együtt, egymás segítve dolgoztunk, de már nincs velünk. Jelenleg kizárólag a PPC hirdetések kezelése van kiadva. Ez viszont mindenkinek ajánlott, mert sem én, sem a párom nem szereti az analitikai részét ennek a területnek. Mi inkább a kreatív részekben vagyunk otthon.

 

Csatornák: Facebook, Google Ads, Instagram és Pinterest. A Google Ads hozza a bevételek legnagyobb részét, ezt követi a Facebook. Instá-ról és Pinterestől nincs sok bevétel, de itt nem is ez a cél, ezeket a felületeket elsősorban Brand építésre használjuk.

 

Mennyi induló tőkével kezdtétek el a webshopot? Mit árultok? Egyedül csináltok mindent? Mik voltak a nehézségek és hogyan léptetek túl rajtuk?

Egy új autó árát kitevő összeg ment el az indulásra, ebben természetesen bele kell érteni a raktárkészletet is. Nekünk az a tapasztalatunk, hogy ezen a piacon a “majd megrendelem a gyártótól, ha megrendeli a vevő és majd 4-5 hét múlva szállítok“ gyakorlat nem működik, mindenki mindent azonnal akar. Ketten csinálunk mindent.

 

Az első egy év borzasztóan kemény volt, csak lapátoltuk bele a pénzt, időt, energiát és az eredmények akkor még elenyészőek voltak a belerakott munkához képest. Csak folyamatos tanulással tudtunk a nehézségeinken és a kétségeinken úrrá lenni.

 

Bubbaland kismotor

 

A termékeitek új termékek volt a piacon amikor elindultatok? Mennyi idő volt mire beindult a webshop?

A baba-mama piacon abszolút a legfelső, prémium kategóriát céloztuk meg. Nem új termék volt, egy sok versenyzős piacra léptünk be. Egy év kellett ahhoz, hogy a webshop annyi ismeretséget szerezzen, hogy beindulásról beszélhessünk. 

 

Mit csinálnátok másképp mint a kevèsbé sikeresek, miben vagytok mások?

Úgy gondoljuk, hogy a sikerünk titka az, hogy rendszerben gondolkodunk már az elejétől fogva. A marketing minden elemét tudatosan használjuk és próbálunk folyamatosan elemezni, kideríteni az okokat, hogy mi ment éppen félre.

 

Mi a legnagyobb gyengeségetek?

Mindig elégedetlenek vagyunk a fejlődési sebességünkkel, habár a szakmai díj is azt bizonyítja, hogy az átlag feletti tempóban fejlődtünk az elmúlt két évben.

 

Mit csináltatok, amikor nem volt motivációtok folytatni? Hogyan építettétek be az üzletet a mindennapokba?

Rengeteg ilyen pillanat van, ilyenkor próbálunk kicsit pihenni, kikapcsolódni. Kihagyunk egy-egy napot amikor nem a webshop fejlesztésével foglalkozunk, hanem valami egészen mással. 

 

A szokássá váláshoz naptárat alkalmazunk pontos ütemtervvel, ami lényegében azt jelenti, hogy minden tevékenységünket leírjuk ütemesen. Tehát hányszor kell posztolni, emailezni, blogolni stb. És ezekhez következetesen tartjuk is magunkat.

 

Milyen metrika alapján tartjátok magatokat sikeresnek, és miért?

A semmiből érkezve két év alatt megnyertük az Év Webshopja szakmai díjat. Úgy gondolom, hogy ez valamilyen siker mindenképpen.

 

Mik azok a számok amiket minden reggel, minden héten, minden hónapban megnéztek?

Bevétel, látogatószám, konverziós ráta, ROAS.

 

Mekkora marketing költséggel és milyen konverzióval rendelkezik a webshopshop?

Jelen pillanatban 500e Ft a havi hirdetési keret és a konverziós ráta nem éri még el az 1%-ot , aki tudja a titkot hogyan lehet 1% feletti konverziós rátát elérni, hívjon…! :)

 

Bubbaland termék

 

 

Kitől tanultatok /tanultok? Mik a szokásaitok, hogy néz ki egy napotok / hetetek?

SEO - Szilágyi Balázs 
Linképítés - ALH
PPC -  Adlab

 

Próbáljuk blokkosítani a tevékenységünket, tehát hetekre előre megírjuk a kreatívokat, a posztokat, az emaileket a kampányokhoz illesztve, így sokkal jobban tudunk fókuszálni a fejlesztési tevékenységekre, mert nem napi szinten viszi el az időnket. A számlázás és a logisztikai tevékenység az amit napi szinten el kell végezni.

 

A kezdeti lépések és a folyamatok kialakítása kapcsán, mit csináltatok jól? Mit tennétek ma másként?

A SEO-ra nagyon nagy hangsúlyt fektettünk az elején, ezt most sem csinálnánk másképp, ez lendített át minket az első holtponton ez mindenképpen egy pozitívumnak éltük meg.

 

Amit másképp tennék, az az, hogy előbb kezdenék el kiszervezni tevékenységet (marketing kivitelező, PPC) mint ahogy tettük. Ez lehet hogy rövid távon drágább, de megtérül.

 

Hogyan találtatok megbízható munkatársakat ezen a speciális területen? Hogyan delegáltátok a feladatokat?

Nincs külsős munkatárs a PPC ügynökségen kívül. Őket pedig az interneten találtuk. Szerveztünk egy találkozót, ahol Dávid nagyon meggyőző volt szakmailag és még garanciát is vállalt (úgy tudom, ezt nem sokszor teszi meg). Így hát nem volt vesztenivalónk. Elkezdtük a közös munkát, aminek az eredmény az első hónap után szemmel látható volt. Itt tudtok olvasni erről bővebben!

 

Nehéz volt feldolgozni a sikert? Volt olyan, hogy hirtelen túl nagy mennyiségű rendelés érkezett, amire nem voltatok felkészülve? Ha igen, hogyan oldottátok meg a helyzetet?

A díj nem hozott semmilyen robbanásszerű növekedést. Ez elsősorban egy szakmai díj ,- lehet furcsán hangzik most - de nem is vártunk tőle eladás robbanást.

 

Látogatószámban növekedtünk, de ezekből nem lettek konverziók, hiszen elsősorban szakmai érdeklődésből adódóan kattintottak át. A díjat Brand építésre használjuk fel.

 

Indulás előtt mit, hogyan intéztetek el, honnan voltak korrekt infóitok: ászf, shop bejelentés, engedély, tevékenység...

 

Internet - ügyfélszolgálat, személyes utánajárás és kivitelezés. Sajnos ebben nem volt sok segítség és úgy gondolom, hogy ezt nem is lehet megspórolni. De aki kicsit is jártas az Ügyfélkapus ügymenetben annak nem lehetetlen.