Mi leszünk a te versenyelőnyöd
a konkurenciáddal szemben
A Facebook hirdetéskezelője nem szűkölködik a beállítási lehetőségek terén és ezzel valószínűleg te is tisztában vagy, ha mostanában indítottál hirdetéseket a platformon. Akár elhelyezésről, akár a célközönség rendkívül részletes beállításáról beszélünk, szerencsére a fejlesztők gondoltak arra, hogy mindent egy helyen intézhessünk. Van azonban valami, amit valószínűleg nem nagyon használtál korábban: A hirdetésütemezést.
Mielőtt tovább mennénk, szeretném megjegyezni, hogy a hirdetésütemezés nem egyenlő az időzítéssel. Utóbbit mindig be kell állítanod függetlenül attól, hogy napi szintű költségkeretet adtál-e meg vagy élettartamot. Az ütemezés ezzel ellentétben csak akkor érhető el, ha a hirdetésedet élettartamra állítottad be. Az ütemezés egyébként egy rendkívül hasznos funkció, mert ezzel le tudod korlátozni, hogy melyik napokon vagy napszakokban jelenjen meg a hirdetésed. Gyakorlatilag ugyanúgy működik, mint Google Adsben. Így sokkal hatékonyabban érheted el a célközönségedet is, ha tudod azt, hogy mikor vannak leginkább online. A fentiek mintegy bevezetésként szolgáltak, azonban a továbbiakban térjünk is rá, hogy miként is érdemes elvégezned ezt a beállítást.
Ahogy azt már említettem korábban az ütemezés értéke a korlátozásban rejlik. Adott napokat vagy napszakokat állíthatsz be, amikor a hirdetésed futó állapotban van.
Ha olyan időszakokat állítasz be, amikor a célközönséged nagy része aktív, akkor matematikailag is sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy a hirdetésed el is éri a kívánt felhasználókat. Mindezek mellett egy csomó időt spórolhatsz meg magadnak, ha nem neked kell folyton ki-be kapcsolgatnod a hirdetéseket. Szintén nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy ez egy sokkal költséghatékonyabb módja is a Facebookon történő hirdetésnek, feltéve, ha a célközönséged nem a csúcsidőben van jelen az online térben. Ebben az esetben rengeteget spórolhatsz a hirdetésütemezéssel.
Ennek beállítása rendkívül egyszerű.
1. lépés: Készíts egy új hirdetéssorozatot, hiszen azon belül fogod tudni elvégezni az ütemezést.
2. lépés: Állítsd be a hirdetéssorozatodat úgy, ahogy máskor is szoktad (célzás, elhelyezés, stb.) azzal a különbséggel, hogy a költségkeretnél élettartamot választasz. Adj meg egy összeget, amennyit a meghatározott időszak alatt el szeretnél költeni. Érdekességként szolgál egyébként, hogy az élettartam esetében a Facebook mindig elkölti a meghatározott összeget, míg napi szintű beállításnál ez nem mindig van így.
3. lépés: A budget beállítás alatti részen a „több opció mutatása” gombra kattintva előjönnek az egyéb beállítási lehetőségek, amelyek között ott látod a hirdetésütemezést is. Kattints a „módosítás” gombra.
4. lépés: Válaszd a „hirdetések futtatása ütemezés alapján” opciót. Alább láthatsz egy táblázatot, ahol napok és napszakok szerint tudod meghatározni, hogy mikor szeretnéd futtatni a hirdetésed. Szerencsére elég jól összerakták ezt a táblát, mivel 1 órás pontossággal tudod beállítani az ütemezést. Ha például úgy tudod, hogy a közönséged délután 3 és 5 óra között a legaktívabb, akkor egyszerűen csak arra az intervallumra állítod be az ütemezést. Ez teljese rajtad áll, sőt előfordulhat, hogy hétvégén más sávban vagy egyáltalán nem kell futtatnod a hirdetéseid.
5. lépés: Ha ezzel megvagy, kattints a „tovább” gombra és fejezd be a többi beállítást a hirdetésednél. Ha jól csináltad, akkor az itt beállított idősáv alapján fog futni.
Láthatod te is, hogy mennyire egyszerű ütemezést beállítani a hirdetéseidre, viszont van néhány bevett gyakorlat, amiről jó, ha tudsz és alkalmazod a jövőben. Nem másért, csupán azért, hogy sokkal hatékonyabban érd el a célközönségedet és ne vakon költsd el a pénzed.
Ez elengedhetetlen annak érdekében, hogy pontosabb beállításokat használj az ütemezésnél. Hiszen honnan is tudhatnád, hogy mit állíts be, ha nem ismered a közönséged közösségi média platformokon eltöltött aktív időtartamát? Pontosan ezért fontos az elemzés. Az oldalad tetején válaszd ki az „elemzés” menüpontot, majd a bal oldali oszlopban a „bejegyzés”-t. Itt 3 fület láthatsz, ezek közül az elsőre lesz szükséged: „Amikor a követőid online vannak”. Itt órára lebontva fogod látni, hogy mikor voltak jelen a felhasználók.
Az is előfordulhat, sőt nagy valószínűséggel elő is fog, hogy a közönséged nem ugyanabban az időintervallumban mutat aktivitást Facebookon és Instagramon. Ez esetben beállíthatsz két különböző ütemezést is, csak mindig szabd meg, hogy melyik ütemezés, melyik elhelyezéshez tartozik. Ezzel is pontosabban optimalizálhatod a hirdetéseid.
Habár költséghatékony lehet, ha a hirdetésedet kizárólag azon időszakra ütemezed, amikor a célközönséged leginkább aktív az online térben és ezzel biztosan nagyon nagy százalékát éred el, de vigyázz, hogy ne ess át a ló túloldalára. Inkább lőj be olyan időszakokat is, amikor a felhasználók talán aktívak, vagy ha netalán tán látsz néhány kiugrást az adatok között, mert ezzel is növelheted az elérést. Ráadásul ez még segíthet is lent tartani a költségeket, mert, ha a célközönséged leginkább a csúcsidőben aktív, akkor ezzel egy kicsit csökkentheted az átlag CPC-t és segíthet kiegyensúlyozni a kiadásaidat.
Teljesen függetlenül attól, hogy kik alkotják a célközönségedet, a felhasználók szokásai bármikor változhatnak. Lehet, hogy ma még délelőtt 9 és 11 óra között voltak leginkább online, de holnap ez az idősáv kitolódik 2 órával vagy épp ellenkezőleg korábbra tevődik át. Pontosan ezért szükséges figyelemmel kísérned a hirdetésed teljesítését, amit egyébként a hirdetéskezelőben hirdetésszinten tudsz legkönnyebben megtenni. Itt számos fontos metrikát láthatsz, és ha azt veszed észre, hogy az eredmények romló tendenciát mutatnak, akkor elsőkörben nézd át újra az oldal elemzés menüpont alatt található adatokat. Ezek fogják neked legrészletesebben megmutatni, hogy milyen változtatásokat kell, alkalmazz a beállításokban, hogy ismét versenybe hozhasd a hirdetésed.
Ha azonban ez nem nyújt elég segítséget, akkor még mindig megpróbálhatod a manuális tesztelést. Próbálj meg a jelenlegi idősávhoz hozzáadni 1-1 órát mindkét oldalon, vagy ha ez nem segít, akkor próbáld meg tologatni az idősávot, amíg pozitív változást nem tapasztalsz. Ennek csak 1 hátránya van, mégpedig, hogy a változást, nem biztos, hogy 1 nap alatt látni fogod. Sajnos ez tesztelés, amihez kicsit több idő kell, de elengedhetetlen, hogy naponta ránézz az adatokra, mert csak így fogod tudni, hogy jó irányba haladsz-e vagy sem.
A hirdetés elkészítése egy megadott célközönség számára melós dolog. Fel kell mérned az ügyfélköröd, szegmentálnod őket a kapott adatok alapján és valami igazán magával ragadó kreatívot is létre kell hoznod, hogy felkeltsd az érdeklődésüket. De mit ér az ezzel töltött idő, ha olyankor futtatod a hirdetésed, amikor a célközönséged nem is aktív? Itt jön képbe a hirdetésütemezés és a célközönség szokásainak elemzése. Ezzel nem csak az elérést növelheted, de időt is spórolhatsz vele magadnak, hogy előre beállítod az összes hirdetéssorozat ütemezését és nem kell egyesével mindegyiket akkor létrehoznod, amikor éppen futtatni szeretnéd.
Mi leszünk a te versenyelőnyöd
a konkurenciáddal szemben