Esettanulmány - Hogyan vált az imune.bio az ország meghatározó algakapszula kereskedőjévé?
- Bartos Dávid
- 2021. február 23.
Az Imune.bio egy alga kapszulákat és ahhoz kapcsolódó termékeket forgalmazó webáruház. 2018 májusában kezdtünk együtt dolgozni Éváékkal az Imune.bio Google Ads hirdetései kapcsán. Addigra kipróbáltak már néhány PPC szakértőt, ügynökséget, de elmondásuk szerint igazi áttörést egyikükkel sem sikerült elérni.
Tudták, hogy a termékeik magas minőségűek, a piacon van kereslet rájuk, az áraik versenyképesek, a kiszolgálásuk első osztályú, garanicákat vállalnak, értéket adnak, valahogy mégsem sikerült eljutniuk a vásárlókhoz olyan mértékben, mint szerették volna.
A közös munka kezdete
Mikor belenéztem a Google Ads fiókjukba, láttam, hogy a legfontosabb kulcsszavaikra tényleg van keresés / megjelenés, néhány kattintás is, vásárlást viszont alig produkálnak. Ez egy jó jel, már csak arra kell rájönni, hogy hogyan lehet a fiókot felturbózni és beindítani az értékesítést?
Számos aspetusa volt a több hónapos / éves munkának, mint például a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, az egyezéstípusok beállítása, a maximális cpc ajánlatok kikísérletezése, negatív kulcsszavak hozzáadása, mindenféle ajánlatkorrekciók beállítása (hely, eszköz, idő), a hirdetésszövegek finomhangolása, a landoló oldalak rendbetétele, stb… Mégis ebben a cikkben arról a méltatlanul mellőzött aspektusról szeretnék írni, ami az együttműködés elején megalapozta a bizalmat és viszonylag gyorsan hozott látható eredményeket Éváéknak.
Aki ismer, tudja, hogy egy új fiók indulásánál a kötelezőkön túl a kulcsszavak minőségi mutatójára szoktam koncentrálni és ebben az esetben is ez történt. Miután a fiók előzményei alapján kiválasztottuk a megfelelő kulcsszavakat és azok egyezési típusait, szinte rögtön arra törekedtem, hogy a kulcsszavak minőségi mutatója a lehető legmagasabb legyen.
Mi az a minőségi mutató?
A Google a keresési kampányoknál minden kulcsszóhoz rendel egy mutatószámot, aminek az értéke 1 és 10 közé esik. Ezt hívják minőségi mutatónak. Valami olyasmit mutat, hogy a Google milyen minőségűnek (mennyire releváns a felhasználónak) ítéli a kulcsszavaidat és a hozzá tartozó hirdetéseidet és a landoló oldalaidat.
Három faktort néz ilyenkor a Google:
- A hirdetések relevanciája
- A landoló oldal relevanciája
- Várható átkattintási arány
Mind a három faktornál három érték szerepelhet, ezek az “átlagos”, “átlag alatti” és “átlag feletti”. Ebből a háromszor hármas mátrixból keletkezik az 1 és 10 közötti minőségi mutató értéke.

Általában a 7-es minőségi mutató már nem rossz, de én mindig törekszem a 10-re 🙂
Miért ilyen fontos ez?
Azt sokan tudják, hogy az, hogy mennyit fizetsz egy kattintásért és a találati lista hányadik helyén jelensz meg a Googleben (nyilván minél magasabban, annál jobb), nagyban függ attól, hogy mekkora maximális cpc-t állítasz be az egyes kulcsszavakhoz.
De azt már kevesen tudják, hogy nem csak ettől függ a kattintási ár és az elfoglalt pozíció. Nem ennyire egyszerű a Google-ben a licit folyamata, hogy aki többet kínál, az visz mindent. Fontos az adott kulcsszó minőségi mutatója is. Valójában ez egy picit bonyolult szorzás és függ a többi hirdető minőségi mutatójától és max cpc ajánlatától is, hogy ki mennyit fizet egy kattintásért és hányadik helyen jelenik meg. Most nem megyek bele ebbe a matekba, de ha érdekel, akkor itt elolvashatod és azt is megtudhatod, hogy hogyan tudod büntetni a konkurenciádat, ha jók a minőségi mutatóid. 🙂
Lényeg a lényeg, minél jobb a minőségi mutatód, annál kevesebbet fizetsz kattintásonként és / vagy annál jobb pozícióban jelenik majd meg a hirdetésed. És ez kulcsfontosságú, főleg olyan piacokon, ahol nagy a verseny (jellemzően mindenhol).
Hogyan javítsunk a minőségi mutatónkon?
Úgy tudsz javítani a minőségi mutatókon, ha azok egyes aspektusain javítasz.
A VÁRHATÓ ÁTKATTINTÁSI ARÁNY JAVÍTÁSA
Ez véleményem szerint a legegyszerűbb.
- Használj összetett, un. „long-tail’ kulcsszavakat. Pl.: “futócipő” helyett “futócipő vásárlás”.
- Használj minél több kizáró kulcsszót. Pl.: “olcsó”, “használt”, stb…
- Kerüld az általános egyezésű kulcsszavakat, helyettük használj kifejezést vagy pontos egyezést.
A HIRDETÉS RELEVANCIÁJÁNAK JAVÍTÁSA
Sokan (főleg egy kampány indítása kezdetén) túl sok időt töltenek el azzal, hogy kiéljék a kreatív énjüket. Túl sok időt pazarolnak arra, hogy nagyon művészi hirdetés szövegeket írjanak. Abból pedig sokat, mert ez a Google ajánlása. Én másképp gondolkodom. Vannak bizonyos sémák, amikkel nehéz mellé lőni és gyorsan alkalmazható.
- Használd a kulcsszavaidat a hirdetésszövegekben (lehetőleg többször is, pl.: címsorban, leírásban, display útvonalban)!
- Használj termékelőnyöket a hirdetésszövegedben (akár többet is)!
- Használj CTA-t is!
- Lehetőleg használd ki a karakter-limiteket!
- Használd ki az összes lehetséges hirdetésbővítményt!
A kulcs, ami itt szerintem sokat nyom a latban, az a kulcsszavak szerepeltetése a hirdetésszövegben. Nem azt mondom, hogy indokolatlanul kell szerepeltetni és értelmetlen mondatokat alkotni, de ügyesen három helyre simán be tudod illeszteni a kulcsszót (címsor, leírás, display útvonal). Így releváns lesz a felhasználónak is a hirdetés, mert látja, hogy a hirdetés arról szól, amire ő keresett és releváns lesz a Google-nek is.
Ezzel egyidőben javítja az átkattintási arányt is, így javul az előző pont minőségi mutatója is. Szóval inkább ezzel foglalkozz kezdetben, minthogy 30 meg 90 karakterben próbálsz nagyon szofisztikált mondatokat megfoglamazni. Hidd el, ez jobban megéri!
Ennél a módszernél egyébként sokat segít, ha a kampányaidat SKAG metódusban tervezed.
A LANDOLÓ OLDAL RELEVANCIÁJÁNAK JAVÍTÁSA
Amiről eddig szó volt, azok olyan technikák, amiket egy PPC Ügynökség viszonylag könnyen, gyorsan, házon belül meg tud oldani és jó eredményeket tud elérni. Ezzel mi is így voltunk, a fenti trükkökkel a legfontosabb kulcsszavak minőségi mutatói 7-8 körül jártak pár hét után és elkezdték szép lassan szállítani a vásárlásokat is. Ám a landoló oldal relevanciája “csak” átlagos volt.
Ekkor vérszemet kaptam. Felhívtam Évát és megkértem (mivel neki volt hozzáférése az oldalhoz), hogy végezzünk el pár apró módosítást.
- Tegyük be a legfontosabb kulcsszót egy címsorba (H1)!
- Tegyük be egy H2-be is!
- Az URL-t változtassuk meg úgy, hogy ott is szerepeljen a kulcsszó!
- Írjuk be a kulcsszót még pár helyen az oldal szövegébe (2-3 helyen maximum)!
- Képek “alt tag”-jében is szerepeltethetjük a kulcsszót a landolóoldalon!
Az eredmény
És láss csodát… Néhány nap múlva a minőségi mutató 10/10. Biztosan tudni lehet, hogy mi kapjuk a legjobb helyeken és a legolcsóbban a kattintásokat az összes további hirdető közül. Ez egy hatalmas versenyelőny! Ez is hozzásegítette az üzletet a folyamatos növekedéshez.

A következő lépés
A következő lépés az volt, hogy kitaláljuk, mennyit érdemes költeni az egyes kulcsszavakra. Gyakran szoktam javasolni ügyfeleknek, ahol már jók a minőségi mutatók, hogy rövidtávú stratégiaként használjuk a break even (fedezeti pont)-ra állított CPC-t. Ez azt jelenti, hogy az adatokból kiszámoljuk, hogy mi az a max CPC amit ha fizetünk egy kattintásért, akkor gyakorlatilag nem keresünk semmit.
Ez ugye egy rövidtávú stratégia (maximum 1 év), mivel azért nem ártana pénzt is keresni egy vállalkozásnak, de abban az esetben nagyon jól működhet, ha a konkurencia aggresszív. Ilyenkor a felhasználókon ugyan az első vásárlásnál nem keresünk pénzt, de legalább nem a konkurenciánál vásárol és mivel megvannak az adatai, lehetőségünk lesz neki újból eladni pl.: emaillel, telefonnal, stb… ami jóval olcsóbb lehet, mint egy Google Ads hirdetés.
A képlet, amivel ilyenkor számolnunk kell:
átlagos konverziós érték * konverziós arány * átlagos profit
Tehát ha van egy termékünk, amiből általában 15.000 Ft értékben vásárolnak, a konverziós arány a hozzá kapcsolódó kulcsszónál 2%, a terméken átlagosan lévő profit pedig 25%, akkor a képlet a következő:
15.000 * 0,02 * 0,25 = 75 Ft
Azaz, ha a maximális CPC-t 75Ft-ra állítjuk, akkor a profitunkat teljesen el fogják vinni a hirdetési költségeink. Ám ez rövidtávon nem okoz problémát, ha ezzel borsot törünk a konkurencia orra alá, netán még piacot is hódítunk el tőle. (Mellesleg így nőhet a konverziós arányunk is). Valamint az esetek kis részében lesz az átlagos CPC-nk annyi, mint amennyit maximumként megadtunk, pláne ha 10-es a minőségi mutatónk!
Az imune.bio ma
Többek között ennek a technikának köszönhetően is, bő két év után az Imune.bio gyakorlatilag a legnagyobb alga kapszula forgalmazó lett Magyarországon. Évről évre nőnek a bevételeik és mint látod, elégedettek a közös munkával!

Ha te is szeretnél együtt dolgozni egy profi PPC Ügynökséggel, akik segítenek neked beállítani és kezelni a Google Ads hirdetéseidet, vagy csak kérdéseid támadtam a stratégiával kapcsolatban, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!
A cikk eredetileg a Minner.hu-n jelent meg!
Legnézettebb posztok:

Piackutatás KKV-knak pár ezer forintból
Épp csak egy hete kezdtem el dolgozni az új munkahelyemen, mint PPC kampány manager. Az elődömmel elkezdtük az átadás-átvétel folyamatát. Egyik délután felhívtuk kedvenc ügyfelét, hogy bemutasson neki és tájékoztassuk a projektje állásáról. Az ügyfél elmondta, hogy készítettek egy játékos kérdőívet az oldalra, egy letölthető szakmai tanulmányt és egy “vouchert” amit majd tudunk hirdetni. A hívás végén megkérdeztem a kollégámat…

5 stratégia, amivel jobb szövegeket írhatsz
A hirdetésszöveg írás arra hivatott, hogy felkeltse a közönség érdeklődését és cselekvésre ösztönözze őket, de ahogy azt a tapasztaltabb szövegírók már tudják, ez nem is annyira egyszerű. Számos tényező befolyásolja, hogy az olvasó végül kattint-e és abból konverzió is születik-e. Ebből fakadóan van egy csomó szövegírási metódus is, amiben gondolkozhatsz, ha javítani szeretnél az eredményeiden.

Mi az a Konverzió és milyen Konverziós metrikák léteznek?
Aki már élete során valamilyen kapcsolatba került az online marketinggel, az biztos találkozott már a kifejezéssel: „konverzió”. Ebben a cikkben viszont picit megpróbálok a mélyére ásni a témának, mit is jelent a kifejezés, miért olyan fontos, milyen kapcsolódó metrikák léteznek.