4 örökzöld marketing stratégia, amivel a Facebook hirdetéseid konverzióit növelheted

Bartos Dávid

2020-08-24 Facebook Marketing

4 örökzöld marketing stratégia, amivel a Facebook hirdetéseid konverzióit növelheted

Ugye te is szeretnél olyan tartalmat gyártani, ami időtálló? Bizonyára már te is rájöttél, hogy nem csak offline, de az online marketing világa is kemény dió. Újra és újra felkelteni az emberek érdeklődését mindig új hirdetésekkel. Ha a fenti kérdésre a válaszod „igen”, akkor jó helyen vagy. Ebben a cikkben bemutatom neked, hogy mi is az az „örökzöld marketing” és 4 stratégián keresztül szemléltetem, hogyan tudsz olyan vonzó tartalmat előállítani, amit idézőlejesen a „végtelenségig” tudsz majd használni.

 

Mi is az örökzöld marketing?

Valószínűleg már neked is van sejtésed róla, hogy ez a kifejezés olyan tartalmat takar, ami mindig aktuális marad. Még ha hónapokkal vagy évekkel korábban készítetted is, bizonyos tartalmak, mint például a „hogyan csináljunk ezt vagy azt” még évek múltán is releváns lesz. Nem csak, hogy könnyű létrehozni őket, de alapot szolgáltathatnak más jellegű tartalmaknak is, akár a weboldaladon vagy a Facebook hirdetéseidben.

 

1. Marketing stratégia: Használj ajánlásokat a vásárlóktól

Mindenki utánanéz a terméknek, amit meg szeretne vásárolni, mielőtt valóban megtenné. Ez szinte törvényszerű, biztosan te is olvasol véleményeket vagy leírást esetleg teszt videókat nézel. Ezen kívül az emberek nagy része még ismerősöket is megkérdez, akik esetleg már megvásárolták a terméket, hogy mi a véleményük róla. Ennek van az egyik legnagyobb döntés befolyásoló ereje, úgyhogy törekedj arra, hogy a vásárlói véleményeket, amik a rendelkezésedre állnak, építsd bele a tartalmadba. Egy tanulmány szerint ez 64%-kal megnövelheti a konverziós arányt. Ez pénzben mérve is rengeteg, amit nem hagyhatsz veszni. Első lépésként próbálj meg különböző hirdetéseket létrehozni, amelyek a vásárlók ajánlásain alapulnak. Így maguk a vásárlók a saját szavaikkal mondhatják el, hogy mitől olyan fantasztikus a terméked vagy szolgáltatásod.

 

Nézzük meg a Better Back vállalat példáját:

Az első hirdetésük inkább sales-es hatást kelt, aminek eszméletlenül magas konverziós költsége lett, mert nem sokan vásároltak.

 

 

Miután kerestek valakit, aki elmesélte, hogy a termékük, miként tette jobbá a vásárlóik életét a konverziós költség a harmadára csökkent. Ennyivel kevesebbe került nekik 1 vásárló. …És ez csak 1 módja annak, hogy miként használhatsz ajánlásokat az örökzöld marketing stratégiádban.

 

2. Marketing stratégia: Tulajdonságok és előnyök

Ma már abban a korban élünk, amikor az embereknek semeddig nem tart utánanézni bizonyos termékeknek, akár tulajdonság vagy ár szempontjából, mielőtt vásárolnának. Sőt az igazság az, hogy az emberek 78%-a több időt tölt a „kutatással”, mint magával a vásárlással. Habár önmagukban a termékek specifikációi vagy tulajdonságai unalmasak lehetnek, mégis, ha összekapcsolod őket az előnyökkel, amik a te termékeddel járnak, akkor a vásárlók könnyebben megérthetik, hogy miért jobb a te terméked a versenytársakénál.

 

Nézd meg az alábbi példát:

 

 

A Kinsta nevű cég ahelyett, hogy unalmas számokkal és grafikonokkal mutogatná a hirdetését, hogy miként növelik meg a weboldal gyorsaságát, egyszerűen csak azt közli, hogy miként szeretne segíteni az ügyfelek problémáin és, hogy azok milyen előnyhöz juthatnak, ha az ő szolgáltatását választják.

A snapchat ugyanezt a mintát követi:

 

 

Nem mutogat különböző metrikákat vagy tutorialt, hogy miként hozd létre a hirdetésed. Szimplán csak felhívják az ügyfelek figyelmét az előnyökre, amik az ő platformjukkal járnak. Most már biztosan te is érted. Amikor hirdetést készítesz és szöveget írsz, inkább arra összpontosíts, hogy kiemeld, miként járulnak hozzá a termékeid vagy szolgáltatásaid, ahhoz, hogy a vásárlók elérjék a céljukat. A technikai specifikációk itt annyira nem fontosak.

 

3. Marketing stratégia: Díjak és elismerés

Az igazság az, hogy mindenki szereti megosztani a sikereit és eredményeit a világgal. A kereskedelem világában, ha megosztod a sikereidet a vásárlókkal, az egy remek lehetőség arra, hogy egy másik típusú örökzöld marketing stratégiát alakíts ki.

 

Nézd meg a Disney példáját ezen a videón keresztül, hogy miként bizonyítják, hogy valódi értéket tudnak teremteni:

 

https://www.facebook.com/Disney/videos/3104047602947097/

 

A bevágásokban kitérnek rá, hogy az Onward jelenleg az első a legtöbbet streamelt filmek között a világon. Ha tehát a te vállalkozásod is kapott valamilyen elismerést vagy díjat a szakmán belül nyújtott kiváló szolgáltatásért, akkor nyugodtan emeld ki a Facebook hirdetéseidben. Az is egy nagy előny, ha még össze is tudod kapcsolni az elismerést egy híresebb személlyel.

 

4. Marketing stratégia: Bemutatók

Ismerős a mondás miszerint: „aki tudja, az csinálja, aki nem tudja, az tanítja”? Elcsépelt mondatnak hangzik az előbbi, de attól még igaz. Az internetról ma már szinte mindent meg lehet tanulni és ennek ékes példája a Youtube. Millió egy bemutató videót találni a platformon az összes témakörben, amit csak el tudsz képzelni, autószereléstől, fotózáson keresztül a barkácsolásig. …És itt jön képbe egy alapvető fontosságú része az örökzöld marketingnek.

 

Ahelyett, hogy mindig csak az értékesítést erőltetnéd, kipróbálhatnál egy teljesen más fajta taktikát is – méghozzá segíts a felhasználók problémáin teljesen ingyen egy bemutató videóval, ami lépséről lépésre vezeti őket a megoldásban. Tudom most azt gondolod, hogy megőrültem, amiért ezt mondom, de hidd el, ez az egyik legjobb módja, hogy egy erős bizalmi kapcsolatot építhess ki a potenciális vásárlóiddal. Így megmutathatod nekik, hogy valóban törődsz velük és nem csak arra hajtasz, hogy minél több pénzt húzz ki a zsebükből.

 

Itt van egy újabb példa:

 

https://www.facebook.com/SweetAmbsCookies/videos/799285527228198/

 

A Sweetambs nevű vállalkozás előre elkészített süti tészták és kiegészítők értékesítésével foglalkozik, amikkel különleges sütiket készíthetsz és díszíthetsz. A hölgy, aki csinálja, nem csak a termékeiről készít bemutató videókat használat közben, de azt is megmutatja, hogy hogyan készíthetsz sütiket olcsón a termékek nélkül is. Ez így mind az ügyfél, mind az ő számára nyereséges szituáció, mert a felhasználó így küéönböző kreatív megoldásokhoz jut komolyabb beruházás nélkül is, a hölgy pedig eléri, hogy megismerjék a nevét és ezzel esetleges potenciális vásárlókat szerez a jövőben. Ezzel a taktikával nem csak egy szekérnyi tartalmat csinál, amit felhasználhat későbbi hirdetésekhez, de hanem olyan értéket teremt velük, amivel mindeközben jobbá teheti a követői napját is.

 

Összegzés

Nagyon fáradtságos munka folyamatosan valami új lenyűgöző kampányt indítani. Ráadásul nem is mindig kifizetődő. Ezért jó az örökzöld marketing stratégia, mert az kiállja az idő próbáját. 3 év múlva is ugyanolyan értéket fog képviselni a tartalmad függetlenül attól, hogy az egy bemutató videó vagy egy ajánlás valaki által, esetleg egy elnyert díj. 

 

Ha úgy gondolod, hogy hasznos volt számodra ez a tartalom, oszd meg azokkal az ismerőseiddel, akikről úgy gondolod, hogy szintén hasznos lehet neki, minket pedig kövess a Facebookon!
 


Ajánlott posztok


Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem te leszel az első?
Hozzászólás
»