10 bevált módszer a Google Ads konverzióid növelésére

Kezdő kép
  • Bartos Dávid 2020. July 14.

Mint, ahogy a legtöbb cég, gondolom te is komolyan veszed a Google hirdetéseid. Vannak akik több tíz vagy akár százmillió forintot is elköltenek havonta reklámokra, hogy több embert érjenek el a vállalkozásukkal, viszont elárulhatom neked, nem ez a siker kulcsa.

Alaposan beleástam magam a témába, hogy megmutathassam neked a leghatékonyabb módszereket, amikkel anélkül növelheted meg a konverzióid számát Google Ads-ben egy kis háttér tudással, hogy milliókat költenél rá.

Összegyűjtöttem neked 10 módszert, amelyekkel a lehető legjobb eredményeket érheted el a pénzedért cserébe.

 

1.Konverzió követés

Ugye te nem azok közé tartozol, akik még mindig nem állítottak be konverzió mérést?

Ha nem követed nyomon a konverzióid, soha nem fogsz fejlődni és a versenytársaidat sem fogod tudni lehagyni.

Legalább havi adatokkal kell rendelkezned, hogy lásd miként teljesítenek a hirdetéseid a mérési folyamat alatt, továbbá ismerned kell a konverziós arányokat is.

A Google Anyalytics a legjobb felület arra, hogy tanulmányozd a teljesítményt. Nézd át a havi lebontásban az adatokat és dönts belátásod szerint, melyik kampányt éri meg tovább futtatni és mi az, ami csak a pénzt viszi.

 

2. Gyakran A/B tesztelj!

Az A/B teszt gyakorlatilag arra jó, hogy az érkezési oldalad különböző jellemzőit vizsgálhasd. A hirdetésekben más-más USP-ket emelhetsz ki és ez alapján láthatod, melyikre figyelnek fel inkább a felhasználók.

Azt már tudjuk, hogy az emberek több féle ingerre reagálnak egyszerre és külön külön is, ami a leadek számának növekedéséhez vezethet. A teszteléssel azt vizsgálhatod, hogy miként reagálnak a potenciális vásárlóid a színekre, a betűtípusokra, képekre és a különböző cselekvésre ösztönző szövegekre (CTA).

A mérések alapján döntsd el, melyik érkezési oldaladnál a legmagasabb a konverziós arány. Ez alapján tudni fogod hová érdemes leginkább a forgalmat terelni.

 

3. A landing oldalak optimalizálása

A tökéletesen optimalizált oldalak csábítóak. Mindig releváns tartalmat közölnek és egyszerű kiigazodni rajtuk.

Ha már megalkottad a tökéletes oldalt a legjobb betűtípussal, képekkel és színekkel, itt az ideje, hogy még egy szintet feljebb lépj és elkezdj hőtérképet alkalmazni rajta.
Ez annyit tesz, hogy megmutatja merre jártak a felhasználók a kurzorral az oldaladon. Ez az oldalad felépítése szempontjából lehet hasznos például, hogy hová helyezd el a menüpontokat vagy a gombokat. Célszerű oda, ahova a legtöbb ember navigált.

Minél relevánsabb linkeken keresztül tereld a forgalmat a weboldaladra és megfelelő kulcsszavakat használj, így biztosítva, hogy az oldalad méltó a kattintásra és nem csak pénzégetésre készült.

 

4. A hirdetésszöveget párosítsd a landing oldalad tartalmával!

Az emberek nem szeretik a hatásvadász szöveget. Ne állíts olyat a szövegben, ami nem, vagy aminek a szöges ellentéte szerepel az oldaladon.

Ha a felhasználók ilyennel találkoznak könnyen megjegyzik és becsapva érzik magukat, valószínűleg sosem jönnek vissza az oldaladra többé.

 

5. Javítsd a Google hirdetésed megjelenítését és az átkattintási arányt!

Mi a jó abban, ha senki nem kattintja le a hirdetésed?

Javíts a hirdetésed megjelenítésén és ezáltal elméletben az átkattintási arány is javulni fog. Ha többen látják többen is kattintanak. Ez lenne az alapelv, de azért nem ennyire egyszerű. Megfelelő célközönség, megfelelő elhelyezés és jól megírt szöveg nélkül önmagában a megjelíntés nem elég.

Ezekre figyelj oda!

 

6. Dolgozz a minőségi mutatókon!

Egyszerű a képlet. Minél jobbak a minőségi mutatók, annál jobb lesz az átkattintási arány is.
Hogy a minőségi mutatókat javítsd, lejjebb kell faragnod a kattintási költsgekből.

Márpedig ha a minőségi mutatók jók, magasabb lesz az ad ranking és több ember látja előrébb a hirdetésed ezáltal nem kell megemelned a budget-t.

De van még egy dolog, amit tehetsz a jó minőségi mutatók érdekében.
Alakíts ki egy rendszert a hirdetéscsoportjaid között és ne hagyd figyelmen kívül a hirdetésed tartalmát sem. A megfelelő kulcsszavakat használd benne és a hirdetéscsoportokban is, így növelheted a relevanciát.

7. Használj negatív kulcsszavakat!

Mivel a search kampányok kulcsszavakra épülnek, értelemszerűen amikor megjelenik a hirdetés, akkor a felhasználó belefoglalta a keresési kifejezésbe az adott kulcsszót. De ugye, hogy csak olyan embereket szeretnél elérni, akik valóban érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt?

Éppen ezért kellene negatív kulcsszavakat is felvenned a kampányaidhoz, hogy megszabadulj azoktól a látogatóktól, akik semmi pozitív eredményt nem hoznak, csak rontják a minőségi mutatóid. A negatív kulcsszavak a search kampányok nagyágyúi.

 

8. Kövesd nyomon a korábbi leadjeidet!

Ha valaki ellátogat az oldaladra és valami érdemlegeset tesz ott, például feliratkozik a hírlevélre, azt már leadnek tekintjük. Ilyenek egyébként a kosárelhagyók is. Őket később érdemes tovább kergetni, hogy jöjjenek vissza és fejezzék be a vásárlást.
Ha már vásárlás is történik, akkor a kampányod elérte a célját.

Mindenesetre ne hagyd figyelmen kívül a kosárelhagyókat.

Mindig van rá mód, hogy visszahozzuk és vásárlásra bírjuk őket méghozzá a következő taktikával.

Biztosra kell menned, hogy ugyanaz a hirdetés jelenik meg nekik újra, amire először kattintottak. Így remélhetőleg újra kattintanak és befejezik a vásárlást, amit elkezdtek.


9. Használd a megfelelő cselekvésre ösztönző kulcsszavakat!

Ez a legkritikusabb része a weboldaladnak. Ha nem elég meggyőzőek ezek a kulcsszavak, az emberek nagy része nem fog vásárolni, azonban ha igazán jó CTA-t találsz ki, a konverziós arány akár 120%-kal is megnőhet.

Persze ne csak összefűzz néhány szót, hogy megfelelj az igényeknek. Legyél kreatív és építs az erősségedre, ami vonzó lehet a vásárlóknak. Bizonyított tény, hogy a vezető cselekvésre ösztönző szavak, amik csábítják a vásárlókat a “szerezd meg/be”, “vegyél”, “vásárolj” és társaik.

 

10. A weboldalad szuper tartalommal rendelkezzen!

A lehető legjobb tartalommal töltsd fel a weboldalad. Legyen könnyen olvasható és érthető.

A cselekvésre ösztönző szavakat, mint például “iratkozz fel”, “regisztrálj”, “vásárolj most” jól helyezd el az oldalon (ne egy helyre zsúfolj mindent), hogy a lehető legjobb konverziós arányt érd el.

Biztosítsd a vevőidet róla, hogy a termékeid könnyen megvásárolhatóak.
Senki nem szereti, ha a vásárlás hosszadalmas és bonyolult folyamat, ami sok-sok aloldalon és átirányításon keresztül zajlik.

Az emberek 70-80%-a úgysem jön vissza az oldaladra többé, úgy hogy elsőre kell megfognod őket