Mi leszünk a te versenyelőnyöd
a konkurenciáddal szemben
Bizonyos időközönként ajánlott átnézned a Google Display kampányaid beállításait, hogy ezek alapján értékeld a teljesítményükett és finomhangolni tudj rajtuk, ha szükséges. Ebben segítünk neked az alábbi 6 pontos checklistával.
A Google Display kampányok kevésbé kényesek, mint a keresési (search) kampányok, de velük is foglalkozni kell, hogy a lehető legoptimálisabban fussanak. Érdemes visszatekinteni, miként alakult a teljesítmény az elmúlt években. Így beazonosíthatóak lesznek azok a trendek, amik egy 30-, 60- vagy 90 napos intervallumban nem lennének egyértelműen láthatóak. Íme a 6 lépés, amivel megbizonyosodhatsz róla, hogy sikerült-e már a Google Display kampányaidat tökéletesre csiszolnod.
Létezik egy lista a Google kezelőfelületén belül, amely magába foglalja azokat a weboldalakat, mobil applikációkat és youtube csatornákat, ahol a hirdetéseid megjelentek. Ezt a kezelőfelületen “Hol jelentek meg a hirdetések” menüpont alatt érheted el. Ennek átnézése abban segít, hogy kizárd a rosszul teljesítő oldalakat és a legjobbakat manuálisan felvedd az elhelyezések listájára. Hogy lásd ezt a listát kattints a bal oldali függőleges oszlopban a Placements (Elhelyezések) > Where ads showed (Hol jelentek meg a hirdetések) fülekre.
Töltsd le ezt a listát, egy excel fájlba, hogy az elhelyezés típusa szerint is tudj szűrni (youtube, mobil app, weboldal). Így tudod a legkönnyebben szétválasztani azokat a helyeket, amik valóban jól teljesítenek (sok konverziót hoznak) azoktól, amelyeknél túl sok pénz folyik el, sokszor jelennek meg, de nem hoznak pozitív eredményt. Amikor beállítod a szűrőt az oszlopokra, adj meg egy küszöbértéket a megjelenéseknél (egy adott értéknél nagyobb számtól listázzon), így még inkább átlátható lesz a riport.
Ha egy Pivot táblát készítesz ebből a listából, akkor összesített és kampány szinten is át tudod nézni a teljesítményt.
Miután átnézted hol jelennek meg a hirdetéseid, zárd ki a gyengén teljesítőket. Ezt úgy tudod egyszerűen megtenni, hogy kijelölöd a nem kívánt oldalt/appot/csatornát és az edit fül alatt kiválasztod, hogy a hirdetéscsoportból vagy az egész kampányból akarod kizárni.
Ha nagyon sok helyet szeretnél kizárni, egyszerűbb ha azt Google Ads Editorban teszed és onnan töltöd fel az online kezelőfelületre. Ehhez azonban szét kell választanod a kizárni kívánt weboldalakat a mobil appokat és a youtube csatornákat, mert Editorban ezeket külön fülekhez kell bemásolni. A weboldalakat a “Kulcsszavak & Célzás” > “Elhelyezések, kizárások” legördülő menüpont alatt tudod feltölteni.
Add meg az oldal URL-jét és szükség szerint válaszd ki, hogy kampányszinten vagy hirdetéscsoport szinten szeretnéd kizárni. Youtube esetében külön helyre kerülnek a videók és a csatornák.
A csatornákhoz szükséged lesz az azonosítóra, ami a .com/ után található betűk és számok alkotnak.
A Google Ads kezelőfelületén belül készíthetsz display kizáró listákat is, amik ugyanazon az elven működnek, mint a negatív kulcsszó listák. A lényege, hogy 1 listára felvehetsz több oldalt, appot vagy youtube csatornát és ezt több kampányra is alkalmazhatod. Eddig ez bizonyult a leghatékonyabb módszernek, arra hogy eltávolítsuk a gyengén teljesítő oldalakat az egész fiókból. A kizáró listákat a “Tools & Settings” > “Shared Library” menüpont alatt találod és létrehozni is itt tudod.
Két módszert is választhatsz. Vagy feltöltesz egy előre összeállított listát excelből vagy google sheetsből, vagy pedig bemásolod az URL-eket és az elhelyezés típusát, amit ki szeretnél zárni.
Mutatok néhány ötletet kizáró listákra:
A letöltött lista áttekintése arra is jó, hogy a jól teljesítő oldalakat, appokat, youtube csatornákat felvedd az elhelyezések közé, ahol szeretnéd, hogy megjelenjenek a hirdetéseid. Miután ezeket kiválasztottad, menj a “Placements” (Elhelyezések) fülre a bal oldali függőleges oszlopban és kattints a fehér tollra a kék körben, majd pedig az “Edit placements” opcióra és válaszd ki a hirdetéscsoportot.
Fontos, hogy a megfigyelés mezőt válaszd ki, mert így egyrészről tudod monitorozni a teljesítményt, másrészről tetszés szerinti ajánlatkorrekciót állíthatsz be, miközben nem korlátozod a hirdetéscsoportot kizárólag az általad felvett oldalra. Ellenben a célzás kiválasztásával csak az általad kiválasztott oldalakon fogsz megjelenni. Utóbbi inkább a remarketing kampányoknál lehet hasznos.
Amikor meg szeretnéd adni, hogy mely oldalakon jelenjenek meg a hirdetéseid, kereshetsz kulcsszó alapján is, így olyan ötletekre bukkanhatsz, amikre nem gondoltál korábban, de feltölthetsz egy előre létrehozott listát is. Miután elmentetted a változtatásokat, az alábbi táblázat szerint fogod látni azokat.
Ha hozzáadod az ajánlatkorrekció és célzás oszlopokat, láthatod, hogy valóban mindent jól állítottál-e be.
A gyakoriság korlátozásával tudjuk limitálni, hányszor lássa ugyanaz a felhasználó a display hirdetésünket. A megjelenések küszöbértékét beállíthatjuk hirdetésre, hirdetéscsoportra vagy kampányra is egy megadott időkeretben, ami lehet nap, hét vagy akár hónap is.
Érdemes ezt beállítani, hogy a hirdetéseid sokkal egységesebben fussanak és így a vásárlóid sem fogják úgy érezni, hogy üldözöd őket. Ha a hirdetéseid korábban jól teljesítettek, de most az eredmények lefelé ívelnek, akkor érdemes elgondolkoznod, hogy állíts-e be gyakoriság korlátozást vagy sem. Én azt javaslom próbáld meg. Az idei évben valószínűleg megváltozik a hirdetés gyakoriság kezelésének módja. Így lesz biztosítható a felhasználói ellenőrzés szélesebb körben és a Google Ads is átláthatóbb lesz.
Habár valószínűleg korábban is figyelted miként teljesítenek a display hirdetéseid, van néhány változás, amiről jó ha tudsz. Az un. legacy display hirdetéseket még 2018 novemberében kivezették és un. reszponzív display hirdetésekkel helyettesítették. Ezzel is igyekeznek az automatizálást ráerőltetni a hirdetőkre. “Ne akarj mindent irányítani, majd azt ők tudják, hogy mitől lesz jobb a hirdetésed” - elv alapján.
2019 elején a Google új funkciókat vezetett be, hogy javítsa ezeket a típusú hirdetéseket. Ettől függetlenül a legacy display hirdetések adatai továbbra is elérhetőek maradnak a fiókodban. Érdemes átnézni őket annak érdekében, hogy átfogóbb képet kapj az új reszponzív hirdetésekről. A headline, description és képek továbbra is tesztelhetőek maradnak a reszponzív hirdetésekben is, csak máshogy néznek ki.
A gyakoriság korlátozáson kívül, vannak egyéb kampány beállítások, amiket érdemes kipróbálni.
Ezt a beállítást a kampány készítésénél is lehet alkalmazni. Alkalmanként érdemes ezt átfutni, hogy a tartalom, aminél a hirdetésed feltűnhet, még mindig összhangban van-e a vállalkozásod céljaival. Ha olyat látsz itt bepipálva, ami közel sem összeegyeztethető vele, azt gyorsan vedd ki, ezzel is megóvhatod a hirdetésed további felesleges kattintásoktól.
Három kategória alapján tudod kiválasztani a kizárni kívánt tartalom vagy oldal besorolását és típusát.
Nagy valószínűséggel ezek a módosítások nem lesznek nagy hatással az összteljesítményre, de gondot jelenthet, ha a hirdetésed olyan oldalon jelenik meg, amely nem összeegyeztethető a márkád képviselte értékekkel.
Földrajzi helyek, Eszközök, Konverziók, stb..
A fennmaradó kampány beállításokat is érdemes röviden áttekinteni. Az alábbi néhány kérdés támpontot nyújthat.
Én azt javaslom neked, fusd át az összes beállítást, nézd meg, hogy minden kampányodatjól állítottad-e be. Ha igen, akkor a siker már csak egy karnyújtásnyira van. :)
Egy teljesen új évtized kezdődik, új kihívásokkal. Éppen ezért győzödj meg róla, hogy a display kampányaid készen állnak a megmérettetésre.
Mi leszünk a te versenyelőnyöd
a konkurenciáddal szemben