6 tipp a Google Display kampányaid rendbetételéhez

Bartos Dávid

2020-04-28 Google Ads

6 tipp a Google Display kampányaid rendbetételéhez

Bizonyos időközönként ajánlott átnézned a Google Display kampányaid beállításait, hogy ezek alapján értékeld a teljesítményükett és finomhangolni tudj rajtuk, ha szükséges. Ebben segítünk neked az alábbi 6 pontos checklistával.

 

A Google Display kampányok kevésbé kényesek, mint a keresési (search) kampányok, de velük is foglalkozni kell, hogy a lehető legoptimálisabban fussanak. Érdemes visszatekinteni, miként alakult a teljesítmény az elmúlt években. Így beazonosíthatóak lesznek azok a trendek, amik egy 30-, 60- vagy 90 napos intervallumban nem lennének egyértelműen láthatóak. Íme a 6 lépés, amivel megbizonyosodhatsz róla, hogy sikerült-e már a Google Display kampányaidat tökéletesre csiszolnod.

 

1. A HIRDETÉSEK ELHELYEZÉSÉNEK ÁTTEKINTÉSE

Létezik egy lista a Google kezelőfelületén belül, amely magába foglalja azokat a weboldalakat, mobil applikációkat és youtube csatornákat, ahol a hirdetéseid megjelentek. Ezt a kezelőfelületen “Hol jelentek meg a hirdetések” menüpont alatt érheted el. Ennek átnézése abban segít, hogy kizárd a rosszul teljesítő oldalakat és a legjobbakat manuálisan felvedd az elhelyezések listájára. Hogy lásd ezt a listát kattints a bal oldali függőleges oszlopban a Placements (Elhelyezések) > Where ads showed (Hol jelentek meg a hirdetések) fülekre.

 

Google Display Placement Exclusion

 

Töltsd le ezt a listát, egy excel fájlba, hogy az elhelyezés típusa szerint is tudj szűrni (youtube, mobil app, weboldal). Így tudod a legkönnyebben szétválasztani azokat a helyeket, amik valóban jól teljesítenek (sok konverziót hoznak) azoktól, amelyeknél túl sok pénz folyik el, sokszor jelennek meg, de nem hoznak pozitív eredményt. Amikor beállítod a szűrőt az oszlopokra, adj meg egy küszöbértéket a megjelenéseknél (egy adott értéknél nagyobb számtól listázzon), így még inkább átlátható lesz a riport.

 

Google Display Pivot Table

Ha egy Pivot táblát készítesz ebből a listából, akkor összesített és kampány szinten is át tudod nézni a teljesítményt.

 

2. ADJ MEG KIZÁRÓ OLDALAKAT

Miután átnézted hol jelennek meg a hirdetéseid, zárd ki a gyengén teljesítőket. Ezt úgy tudod egyszerűen megtenni, hogy kijelölöd a nem kívánt oldalt/appot/csatornát és az edit fül alatt kiválasztod, hogy a hirdetéscsoportból vagy az egész kampányból akarod kizárni.

 

KIZÁRÁS A GOOGLE ADS EDITORBAN

Ha nagyon sok helyet szeretnél kizárni, egyszerűbb ha azt Google Ads Editorban teszed és onnan töltöd fel az online kezelőfelületre. Ehhez azonban szét kell választanod a kizárni kívánt weboldalakat a mobil appokat és a youtube csatornákat, mert Editorban ezeket külön fülekhez kell bemásolni. A weboldalakat a “Kulcsszavak & Célzás” > “Elhelyezések, kizárások” legördülő menüpont alatt tudod feltölteni.

 

 

Add meg az oldal URL-jét és szükség szerint válaszd ki, hogy kampányszinten vagy hirdetéscsoport szinten szeretnéd kizárni. Youtube esetében külön helyre kerülnek a videók és a csatornák.

 

 

A csatornákhoz szükséged lesz az azonosítóra, ami a .com/ után található betűk és számok alkotnak.

 

KIZÁRÓ LISTÁK

A Google Ads kezelőfelületén belül készíthetsz display kizáró listákat is, amik ugyanazon az elven működnek, mint a negatív kulcsszó listák. A lényege, hogy 1 listára felvehetsz több oldalt, appot vagy youtube csatornát és ezt több kampányra is alkalmazhatod. Eddig ez bizonyult a leghatékonyabb módszernek, arra hogy eltávolítsuk a gyengén teljesítő oldalakat az egész fiókból. A kizáró listákat a “Tools & Settings” > “Shared Library” menüpont alatt találod és létrehozni is itt tudod.

 

 

Két módszert is választhatsz. Vagy feltöltesz egy előre összeállított listát excelből vagy google sheetsből, vagy pedig bemásolod az URL-eket és az elhelyezés típusát, amit ki szeretnél zárni.

Mutatok néhány ötletet kizáró listákra:

 

• Gyermekcsatornák youtube-on.

 

• Ellentmondásos webhelyek vagy csatornák, amik egyáltalán nem átláthatóak.

 

• Olyan oldalak vagy csatornák, amelyek nem összeegyeztethetőek a célközönséged viselkedésével vagy érdeklődési körével.

 

• Oldalak, amik nem .com, .net, .com.uk, .org, .hu végződésűek. Alaposan meg kell nézni milyen az oldal tartalma, mert sok közöttük a spam. Többek között a .me végződés gyanakvásra adhat okot. Én már számtalanszor futottam bele álhírekbe, téves információkba ilyen oldalakon.

 

3. ELHELYEZÉS HOZZÁADÁSA

A letöltött lista áttekintése arra is jó, hogy a jól teljesítő oldalakat, appokat, youtube csatornákat felvedd az elhelyezések közé, ahol szeretnéd, hogy megjelenjenek a hirdetéseid. Miután ezeket kiválasztottad, menj a “Placements” (Elhelyezések) fülre a bal oldali függőleges oszlopban és kattints a fehér tollra a kék körben, majd pedig az “Edit placements” opcióra és válaszd ki a hirdetéscsoportot.

 

 

Fontos, hogy a megfigyelés mezőt válaszd ki, mert így egyrészről tudod monitorozni a teljesítményt, másrészről tetszés szerinti ajánlatkorrekciót állíthatsz be, miközben nem korlátozod a hirdetéscsoportot kizárólag az általad felvett oldalra. Ellenben a célzás kiválasztásával csak az általad kiválasztott oldalakon fogsz megjelenni. Utóbbi inkább a remarketing kampányoknál lehet hasznos.

 

Amikor meg szeretnéd adni, hogy mely oldalakon jelenjenek meg a hirdetéseid, kereshetsz kulcsszó alapján is, így olyan ötletekre bukkanhatsz, amikre nem gondoltál korábban, de feltölthetsz egy előre létrehozott listát is. Miután elmentetted a változtatásokat, az alábbi táblázat szerint fogod látni azokat.

 

 

Ha hozzáadod az ajánlatkorrekció és célzás oszlopokat, láthatod, hogy valóban mindent jól állítottál-e be.

 

4. Gyakoriság korlátozás

A gyakoriság korlátozásával tudjuk limitálni, hányszor lássa ugyanaz a felhasználó a display hirdetésünket. A megjelenések küszöbértékét beállíthatjuk hirdetésre, hirdetéscsoportra vagy kampányra is egy megadott időkeretben, ami lehet nap, hét vagy akár hónap is.

 

 

Érdemes ezt beállítani, hogy a hirdetéseid sokkal egységesebben fussanak és így a vásárlóid sem fogják úgy érezni, hogy üldözöd őket. Ha a hirdetéseid korábban jól teljesítettek, de most az eredmények lefelé ívelnek, akkor érdemes elgondolkoznod, hogy állíts-e be gyakoriság korlátozást vagy sem. Én azt javaslom próbáld meg. Az idei évben valószínűleg megváltozik a hirdetés gyakoriság kezelésének módja. Így lesz biztosítható a felhasználói ellenőrzés szélesebb körben és a Google Ads is átláthatóbb lesz.

 

5. HIRDETÉS TELJESÍTÉS

Habár valószínűleg korábban is figyelted miként teljesítenek a display hirdetéseid, van néhány változás, amiről jó ha tudsz. Az un. legacy display hirdetéseket még 2018 novemberében kivezették és un. reszponzív display hirdetésekkel helyettesítették. Ezzel is igyekeznek az automatizálást ráerőltetni a hirdetőkre. “Ne akarj mindent irányítani, majd azt ők tudják, hogy mitől lesz jobb a hirdetésed” - elv alapján.

 

 

2019 elején a Google új funkciókat vezetett be, hogy javítsa ezeket a típusú hirdetéseket. Ettől függetlenül a legacy display hirdetések adatai továbbra is elérhetőek maradnak a fiókodban. Érdemes átnézni őket annak érdekében, hogy átfogóbb képet kapj az új reszponzív hirdetésekről. A headline, description és képek továbbra is tesztelhetőek maradnak a reszponzív hirdetésekben is, csak máshogy néznek ki.

 

6. EGYÉB KAMPÁNYBEÁLLÍTÁSOK

A gyakoriság korlátozáson kívül, vannak egyéb kampány beállítások, amiket érdemes kipróbálni.

 

TARTALOM KIZÁRÁS

Ezt a beállítást a kampány készítésénél is lehet alkalmazni. Alkalmanként érdemes ezt átfutni, hogy a tartalom, aminél a hirdetésed feltűnhet, még mindig összhangban van-e a vállalkozásod céljaival. Ha olyat látsz itt bepipálva, ami közel sem összeegyeztethető vele, azt gyorsan vedd ki, ezzel is megóvhatod a hirdetésed további felesleges kattintásoktól.

 

 

Három kategória alapján tudod kiválasztani a kizárni kívánt tartalom vagy oldal besorolását és típusát.

 

Nagy valószínűséggel ezek a módosítások nem lesznek nagy hatással az összteljesítményre, de gondot jelenthet, ha a hirdetésed olyan oldalon jelenik meg, amely nem összeegyeztethető a márkád képviselte értékekkel.

 

Földrajzi helyek, Eszközök, Konverziók, stb..

 

A fennmaradó kampány beállításokat is érdemes röviden áttekinteni. Az alábbi néhány kérdés támpontot nyújthat.

 

• Jól vannak beállítva a földrajzi célzások és kizárások?

 

• Milyen a display hirdetések teljesítménye mobiltelefon?

 

• Szükséges bármilyen igazítás a konverzió mérésen 2020-ra?

 

Én azt javaslom neked, fusd át az összes beállítást, nézd meg, hogy minden kampányodatjól állítottad-e be. Ha igen, akkor a siker már csak egy karnyújtásnyira van. :)

 

 

ÖSSZEGZÉS

Egy teljesen új évtized kezdődik, új kihívásokkal. Éppen ezért győzödj meg róla, hogy a display kampányaid készen állnak a megmérettetésre.


Hozzászólások

Még nincsenek hozzászólások. Miért nem te leszel az első?
Hozzászólás